Hoe werkt het?
Op dit moment heb ik helaas geen ruimte om nieuwe cliënten aan te nemen.
Als je je naar mijn praktijk hebt laten verwijzen neem ik per mail contact met je op om te kijken of ik je kan bieden wat je nodig hebt.
Als we besluiten om een intake te plannen heb ik een beschikking van de gemeente nodig. Deze vraag ik aan. Als deze binnen is kunnen wij een afspraak maken.
Als je acute vragen hebt is het beter om met je huisarts te overleggen wat er nodig is of contact op te nemen met de crisisdienst van GGZ Ingeest of Kenter Jeugdhulp.
Tijdens de intake bespreek ik met jou en je ouder(s)/voogd waar je tegen aan loopt.
Als je 16 jaar of ouder bent kan je ook alleen komen. We bekijken dan samen wat de mogelijkheden zijn om je ouder(s)/ voogd er toch bij te betrekken, omdat dit vaker sneller tot verbetering leidt.
Na de intake beslissen we wat het plan wordt. Vaak zal dit diagnostiek zijn, wat is er aan de hand. Maar, soms wil iemand vooral uitleg over wat er aan de hand is (psycho- educatie) of wordt er aan ondersteuning door medicatie gedacht. Als er een plan is stellen we het behandelplan samen op waarin de doelen staan en wanneer we gaan evalueren of de behandeling helpt.
Voor psychotherapie of ouderbegeleiding verwijs ik door naar collega's in mijn netwerk.
De kosten voor de behandeling worden betaald door de gemeente Haarlemmermeer indien er een beschikking afgegeven is door de gemeente.
Ik zal de verwijzer een terugkoppeling geven middels een brief. Als de huisarts niet de verwijzer is zal ik deze ook op de hoogte stellen. Als u dit niet wilt kan u dit aangeven en dan zullen wij dit bespreken.
Kinder-en Jeugdpsychiatrie Judith den Boogert, agb-code 03-068772, BIG 59054136601, agb-code praktijk 03-037890, Kenaustraat 2, 2011MX,
Haarlem, T06-27849297, @Judith@jdb-kinderpsychiatrienl